Cum se folosesc cablurile auto pentru transfer curent?

 31-05-2022

De obicei, o baterie nu este o problemă până când nu este descărcată, indiferent de motiv. Prin urmare, este esențial să aveți un set de cabluri auto pentru transfer curent și să știți cum să le folosiți în cazul unei defecțiuni a bateriei.

 

Precauții pentru utilizarea cablurilor auto pentru transfer curent

Oricare ar fi motorul vehiculului dumneavoastră, alegeți cablurile cu diametru mare (35 sau 50 mm) și lungime între 3 și 5 metri (5 metri fiind recomandat) pentru a facilita legătura între două vehicule. De asemenea, alegeți cablurile care au cleme cu o suprafață mare de contact și o forță de strângere suficient de mare pentru a permite un foarte bun contact cu bornele acumulatoarelor conectate.

Acordați atenție când manipulați cablurile, astfel încât clemele roșii și clemele negre să nu se atingă, atunci când sunt conectate la o baterie sub tensiune. Acest lucru ar putea crea scurtcircuite și scântei și eventuale deteriorări ale elementelor electrice ale mașinii.

Utilizarea necorespunzătoare a cablurilor de legătură poate fi periculoasă. Urmați cu precizie următorii pași și purtați mănuși și ochelari de protecție, dacă îi aveți în dotare :

 

1. Conectați cablurile auto pentru transfer curent

  1. Începeți prin a parca vehiculul cu bateria funcțională, cu fața la vehiculul avariat sau lângă acesta, în direcția opusă.
  2. Opriți motorul vehiculului cu bateria funcțională și acționați frâna de mână.
  3. Deschideți capotele ambelor mașini și localizați bateriile acestora. Dacă bateriile sunt acoperite cu capace de plastic, scoateți-le pentru a expune bornele lor metalice.
  4. Îndepărtați orice murdărie de pe terminale.
  5. Identificați semnele (+)/pozitiv și (-)/negativ. Marcajul pozitiv poate fi roșu, dar nu este întotdeauna cazul.
  6. Trageți cablurile auto pentru transfer curent și conectați una dintre clemele roșii la borna pozitivă (+) a bateriei descărcate. Atașați capătul corespunzător al aceluiași cablu la borna pozitivă (+) a bateriei funcționale.
  7. Trageți cablurile auto pentru transfer curent și conectați una dintre clemele roșii la borna pozitivă (+) a bateriei descărcate. Atașați capătul corespunzător al aceluiași cablu la borna pozitivă (+) a bateriei funcționale.

2. Porniți motoarele

  1. Porniți mai întâi motorul mașinii cu bateria funcțională și lăsați-l să funcționeze câteva minute.
  2. Apoi porniți motorul mașinii cu bateria descărcată. Dacă aceasta din urmă nu este defectă, motorul ar trebui să pornească rapid.
  3. Lăsați motorul să funcționeze aproximativ zece minute, apăsând din când în când pedala de accelerație pentru a reîncărca bateria.
  4. Deconectați cablurile auto pentru transfer curent urmând următorii pași: 1. odată ce motorul mașinii având bateria descărcată a pornit, scoateți cu grijă clema neagră, cea care a fost folosită pentru sol. Apoi scoateți celălalt capăt al aceluiași cablu (clema de pe borna cuminus (-) a bateriei funcționale). 2. în cele din urmă, deconectați clema roșie de pe borna (+) a bateriei descărcate, apoi clema care a fost conectată la borna (+) a bateriei funcționale.
  5. Repoziționați capacele.

Bateria de acumulatoare constituie sursa de energie necesară pentru pornirea motorului și alimentarea consumatorilor electrici ai automobilului.

Diagnosticul regulat al bateriei este unul dintre modurile de îngrijire a stării sale. În principiu, o baterie nouă sau una bună, nu are voie să cedeze, dar la o baterie veche ne putem aștepta la asta.

Pentru a localiza cel mai apropiat punct de lucru EUROMASTER, accesați GĂSIȚI UN CENTRU.

La vizita dvs. în puctele de lucru EUROMASTER, tehnicienii noștri vor verifica întotdeauna starea bateriei dumneavoastră.