Încărcarea cu freon a sistemului AC

 01-07-2022

Cu veri din ce în ce mai caniculare, nevoia de răcoare nu se manifestă doar acasă, ci și în autoturismele pe care le conducem. Iar sistemul de aer condiționat este singura soluție.

Cum fiecare autoturism este dotat cu sistem de climatizare sau aer condiționat, mai devreme sau mai târziu va avea nevoie de încărcare cu agent de răcire, și anume freon.

Freonul este un amestec de gaze, un compus chimic cu proprietatea de a se evapora la temperaturi foarte scăzute, chiar mai scăzute decât cele din incinta care urmează a fi răcită. Cu alte cuvinte, freonul are o temperatură de fierbere şi o temperatură de vaporizare mai mici în comparație cu temperatura mediului în care va fi răcit.

Revizia instalației de aer condiționat al unui autoturism cuprinde mai multe componente, dintre care încărcarea cantității necesare de freon în instalația sistemului de aer condiționat este esențială.

 

Cum ne dăm seama când este nevoie să încărcăm cu freon sistemul de aer condiționat?

 

Primul semn care ne indică că există o problemă cu freonul este răcirea incorectă din habitaclul mașinii. Lipsa freonului face ca unitatea din exterior să nu mai funcționeze corect sau deloc. Cele mai comune cauze pentru care mașina necesită încărcarea cu freon sunt pierderile care au loc pe la îmbinări, pori sau fisuri, ba chiar prin străpungerea mecanică a instalației de aer condiționat. Funcționarea fără efect a compresorului sau urmele de scurgeri ale freonului la nivelul compresorului sunt alte semne care ne indică nivelul scăzut al freonului.

Nu este greu să îţi dai seama de aceste aspecte şi tot ce trebuie să faci este să fii atent atunci când porneşti climatizarea. Dacă temperatura aerului nu se schimbă, înseamnă că nu mai ai suficient freon. Atunci când accesezi comenzile de pe bord pentru sistemul de ventilație sau aer condiționat, observi că acestea nu mai funcționează corect și nu mai răcește așa cum o făcea la început, este necesar să faci o vizită la un service autorizat care să verifice sistemul de răcire și să realizeze încărcarea cu freon, precum și testarea corectă a instalaţiei.

R1234YF este un gaz refrigerant folosit în instalații de aer condiționat auto modern, iar Euromaster România este unul dintre centrele autorizate de încărcarea cu freon auto tip R1234YF, folosind doar echipamente adecvate acestui proces.

 

Etapele procesului de încărcare cu freon al sistemului de ventilație/aer condiționat sunt:

 
  • extragerea freonului rezidual existent în circuit;
  • îndepărtarea conținutului de ulei din instalație;
  • curățarea sistemului de aer condiționat;
  • vidarea circuitului pentru testarea etanșeității;
  • depistarea pierderilor de freon și a eventualelor fisuri;
  • umplerea cu freon a instalației și refacerea necesarului de ulei al acesteia.

 

Euromaster îți recomandă să verifici și să reîncarci instalația sistemului de aer condiționat la timp, înainte de a avea probleme. Dacă nu există deteriorări ale sistemului, nu ar trebui să ai foarte des nevoie de încărcare cu freon. Însă, cazul în care aerul condiționat își pierde puterea, chiar și după ce a fost înlocuit freonul, probabil că ai o scurgere în sistem. Dacă observi că ai pierdut o cantitate foarte mare de freon, roagă mecanicul să inspecteze tot sistemul și să verifice dacă există pierderi vizibile sau conducte sparte.

Deși nu este periculos pentru sistemul AC al mașinii să meargă fără freon, este foarte enervant pentru tine să mergi vara fără aer condiționat. Și pentru că vara s-a instalat iar sezonul de concedii a început, Euromaster oferă reduceri la Încărcare cu freon.

Click aici pentru mai multe detalii despre Oferta la Pacheele Încărcare Freon auto: PROMOȚII

 

Programează-te online acum, pentru verificarea și încărcarea cu freon: PROGRAMARE ONLINE