O mașină care nu pornește prezintă o defecțiune relativ comună. Dacă rotiți cheia de contact și motorul nu pornește, nu renunțați.
Înainte de a apela la un service auto, urmați aceste câteva sfaturi, unul dintre ele ar putea rezolva problema.
Un contact defectuos la demaror poate fi cauza. Localizați demarorul și atingeți-l ușor, pentru a slăbi carbunii și a facilita fluxul de curent. Încercați să porniți motorul din nou. Dacă problema persistă, puteți încerca să porniți împingând autoturismul (ca în cazul unei defecțiuni a bateriei). Dacă tot nu puteți porni motorul, demarorul este probabil defect.
Problema ar putea veni și de la sistemul antidemaraj al cheii (transponder defect sau baterie descărcată). Consultați manualul autoturismului dvs. Ar trebui să găsiți o opțiune pentru a porni autoturismul chiar dacă bateria cheii este descărcată.
De obicei, acest simptom este caracteristic unei baterii care este prea slabă pentru a genera suficientă putere pentru a porni motorul.
Pentru a ști dacă bateria este descărcată sau nu, aprindeți farurile. Dacă rămân stinse sau abia se aprind, bateria ar trebui schimbată sau reîncărcată, dacă aveți echipamentul adecvat și câteva ore la dispoziție pentru această operațiune. De asemenea, puteți porni autoturismul folosind o a doua mașină și un set de cabluri auto pentru transfer curent, sau chiar împingând-o.
Verificați și bornele bateriei. Uneori, terminalele excesiv de corodate pot fi responsabile pentru incapacitatea de a porni autoturismul. Atingeți bornele pentru a slăbi coroziunea și încercați să porniți din nou autoturismul.
Dacă rotiți cheia de contact în mod normal, se aude că motorul încearcă să se pună în funcțiune dar totuși nu pornește, este foarte probabil să fi rămas fără combustibil.
Puteți merge la cea mai apropiată benzinărie pentru a umple o canistră de combustibil ce vă va permite să porniți autoturismul. Atentie, canistra ar trebui să fie din cele omologate pentru a nu fi puși în situația de a fi refuzați de către personalul benzinăriei.
Pompa de combustibil ar putea fi, de asemenea, cauza defecțiunii autoturismului dumneavoastră. Nu veți avea de ales decât să apelați la un service auto pentru a înlocui piesa.
Dacă dețineți o mașină cu carburator, acest simptom poate fi cel al unui motor « înnecat », adică există prea mult combustibil în motor și bujiile fiind umede, nu produc scânteile necesare aprinderii. Cuplați maneta cutiei de viteze pe neutru, apăsați complet pedala de accelerație, fără a o elibera.
Încercați să porniți, rotind cheia în contact și ținând-o așa timp de 5 secunde. Repetati procesul la interval de 30 de secunde.
Admisia de aer rezultată ar trebui să usuce rapid bujiile și să permită motorului să pornească. La nevoie, dacă aveti pregătirea tehnică necesară, sunteți echipat și aveți timp la dispoziție, puteți oricând să scoateți bujiile și să le lăsați să se usuce.
Diagnoza autoturismului cel puțin o dată pe an, poate evidenția eventualele probleme care vă pot pune în pericol siguranța. Vă recomandăm să apelați doar la service-uri specializate, cu personal calificat și echipamente adecvate.
La EUROMASTER, diagnoza unui autoturism se realizează cu un tester conectat la calculatorul autoturismului, care monitorizează cu ajutorul senzorilor diverşi parametri (temperaturi, presiuni, cantităţi), ce influenţează sistemul pe care îl gestionează.
Vă puteți programa oricând online, pentru o diagnoză computerizată, accesând: PROGRAMARE ONLINE.
Ne puteți contacta și telefonic, la numerele afișate pe site: CONTACT.