Alegerea și menținerea presiunii corecte de umflare sunt elemente esențiale pentru nivelul de performanță.
Anvelopa este singurul element de contact între vehicul și sol.
Alegerea și menținerea presiunii corecte de umflare sunt elemente esențiale pentru nivelul de performanță. Pentru o anumită sarcină și o anumită utilizare, în condiții bine stabilite, există o singură presiune de umflare adecvată.
Presiunea aerului din anvelopă este un element esențial pentru funcționarea adecvată a anvelopelor: ea este cea care permite susținerea și deplasarea încărcăturii sau a persoanelor într-un mod:
Cu toate acestea, din sondajele și studiile realizate de MICHELIN, reiese că presiunea este, deseori, cel mai puțin monitorizat element de întreținere.
O presiune incorectă are impact negativ asupra anumitor performanțe fundamentale în materie de siguranță, cum ar fi:
În timpul utilizării, o anvelopă poate pierde presiune din diverse motive:
Pe lângă sistemele de control integrate la bordul vehiculelor, monitorizarea vizuală și periodică a presiunii cu un manometru reprezintă cea mai folosită metodă care permite detectarea posibilelor probleme legate de pierderile de aer.
VERIFICAȚI ÎNTOTDEAUNA PRESIUNEA DE UMFLARE
În orice caz, trebuie respectată presiunea recomandată de producătorul vehiculului sau de producătorul anvelopelor. Presiunile de umflare a anvelopei trebuie să fie întotdeauna adecvate sarcinii și tipului de utilizare a anvelopei.
• Când efectuați presiunea în anvelope, utilizați un manometru exact și etalonat și manipulați-l cu atenție.
• Verificați presiunile anvelopelor atunci când acestea sunt reci.
• Respectați presiunea de umflare recomandată de producătorul vehiculului sau de producătorul anvelopelor.
• Respectați întotdeauna reglementările în vigoare valabile în țara de utilizare a anvelopelor.
• Valorile presiunii de umflare a anvelopelor montate pe aceeași punte trebuie să fie la nivel similar.
• În timpul rulării, presiunea crește; nu trebuie să reduceți niciodată presiunea unei anvelope la cald.
• Dacă o anvelopă verificată la cald are o presiune de umflare mai mică decât cea recomandată sau pare mai caldă, atunci anvelopa trebuie demontată și verificată cu respectarea instrucțiunilor de siguranță.
• Nu umflați din nou o anvelopă care a rulat la subpresiune fără o verificare prealabilă atentă a interiorului/ exteriorului acesteia.
• În mod oficial, presiunile de umflare la rece mai mari de 10 bari nu sunt recomandate.
• Verificați periodic presiunea anvelopelor, atunci când sunt reci, la temperatura mediului ambiant sau după o oprire de mai multe ore.
• NU DEZUMFLAȚI NICIODATĂ ANVELOPELE ATUNCI CÂND SUNT CALDE.
Presiunea de umflare are o influență dovedită asupra consumului de carburant. O presiune de umflare inadecvată crește rezistența la rulare a anvelopelor și, astfel, consumul de carburant al vehiculului.
Totodată, dacă vă bazați pe reutilizarea anvelopelor, trebuie să aveți în vedere faptul că unul din factorii care influențează modul de uzură al anvelopelor este presiunea. Posibilitatea de reșapare a anvelopelor depinde de activitatea dumneavoastră și de modul de gestionare a flotei.
Când vine vorba de siguranța dvs. la volan, vă recomandăm să efectuați presiunea anvelopelor doar în centre de service specializate. În cazul în care constataţi dereglări ale presiunii, vă aşteptăm în punctele de lucru Euromaster, iar experţii noştri vor controla atât presiunea cât şi valvele anvelopelor.
Pe lângă reglarea presiunii din anvelope, EUROMASTER vă pune la dispoziție o gamă variată de servicii de calitate superioară pentru anvelope:
Pentru a obţine detalii despre oferta noastră de servicii anvelope de camion, vă rugăm să ne contactați direct, accesând: www.euromaster.ro/cotatie sau www.euromaster.ro/contactati-ne.