Competitivitatea, siguranța, respectul pentru mediu sunt aspecte de importanță majoră pentru specialiștii din domeniul transporturilor. De aceea, toate soluțiile care îmbunătăţesc performanța afacerii și controlul costurilor operaţionale sunt binevenite! În acest domeniu, gestionarea anvelopelor joacă un rol semnificativ. Ea combină selectarea atentă a produselor şi operațiunile de reșapare care extind durata de viață a acestora.
Tot ce v-ați dorit să știți despre soluțiile de extindere a vieții anvelopelor dumneavoastră se regăsește aici. Lectură plăcută și transporturi în siguranţă! ...și randament kilometric sporit anvelopelor dumneavoastră!
Mai simplu spus, reșaparea este procesul prin care anvelopele uzate, selectate și inspectate, numite „carcasă”, primesc o nouă bandă de rulare. Pentru reșapare se folosesc numai carcase de anvelope sănătoase, inspectate cu atenție. Banda de rulare uzată este șlefuită și o nouă bandă de rulare este lipită de corpul anvelopei, printr-un proces foarte similar cu fabricarea unei anvelope noi. Există diferite tehnici de prelucrare, dar obiectivul final este întotdeauna același - lipirea unei noi benzi de rulare.
Reșaparea anvelopelor este o industrie consacrată care a început la începutul anilor 1900 și a crescut constant. Astăzi, există foarte multe fabrici care reșapează milioane de anvelope pe an, folosind milioane de kilograme de cauciuc sintetic și natural. Aceasta reprezintă peste 3 miliarde de dolari în anvelope reșapate vândute anual.
Nu toate anvelopele trec testul de acceptare pentru reșapare. Pentru aceasta, doua condiții sunt impuse:
Anvelopele originale trebuie să fie proiectate pentru a fi reșapate în mod optim.Doar cele cu carcasa suficient de solidă pentru a rezista mai multor reutilizări trec de analiza celor mai exigenți specialiști în reșapare.
Acestea trebuie să fie întreținute în mod profesional și regulat.
Unii producători cresc în mod constant potențialul carcaselor lor. Este și cazul companiei MICHELIN, cu peste 60 de ani de experiență în domeniul reșapării industriale. Drept rezultat, 80% dintre carcasele MICHELIN sunt reșapate în mod eficient!
În funcție de prioritățile dumneavoastră, puteți alege între două proceduri de reșapare:
Reșaparea la cald: carcasa pregătită (banda de rulare și flancuri) este acoperită cu cauciuc neprelucrat. Ansamblul este așezat într-o matriță care va realiza profilul final al anvelopei reșapate. Vulcanizarea se realizează într-o presă de vulcanizare la 160 °C, timp de cca. 1 oră, ca şi în cazul fabricării unei anvelope noi.
Avantaje:
Reșaparea la rece: o bandă de rulare pre-turnată, cu canelurile sale definitive, este așezată pe carcasa pregătită. Vulcanizarea în cuptor la 115 °C timp de aproximativ trei ore asigură coeziunea ansamblului.
Avantaje:
Gestionarea acestei proceduri permite recuperarea mai rapidă a carcaselor reșapate.
Oferă mai multe posibilități de schimbare a profilelor.
Precizia și expertiza asigurate de operatorii de reșapare sunt esențiale pentru etapele de selecție, verificare, reparare și pregătire a carcaselor, în vederea asigurării calității și a fiabilității produsului finit. De exemplu, în uzinele de reșapare MICHELIN două milioane de carcase sunt inspectate anual, cu ajutorul unor echipamente de ultimă generație! O experiență de neînlocuit, fundamentată pe calificarea operatorilor care asigură testarea și pregătirea anvelopelor dumneavoastră până la cel mai mic detaliu.
Majoritatea costului de producție al unei anvelope noi de camion se află în corpul sau carcasa anvelopei. Banda de rulare (porțiunea din anvelopă în contact cu drumul) reprezintă doar un procent din costul anvelopei noi. Anvelopele radiale pentru camioane comerciale de astăzi sunt un produs industrial conceput pentru a oferi mai multă durată de viață a benzii de rulare pe toată durata de viață a carcasei. Această durată de viață utilă a carcasei este monitorizată și gestionată îndeaproape de către proprietarii de vehicule grele, deoarece anvelopele de camion reprezintă costul de întreținere numărul unu pentru exploatarea camioanelor și a vehiculelor comericale, iar timpul de oprire pe drum este foarte costisitor.
Carcasele sunt inspectate pe și în afara vehiculelor, în multe momente din viața lor. Cele mai complete inspecții sunt efectuate cu instalații specializate. Când o anvelopă devine uzată și pare gata de aruncat, cea mai mare parte a costului său rămâne nerecuperată. De fapt, viața utilă a anvelopei abia a început!
Puteți regăsi la anvelopele reșapate perfomanțe similare anvelopelor noi, dacă:
■ Carcasa originală este de calitate superioară, solidă și rezistentă (1). ((1)Teste interne realizate în 2013 pe anvelope resapate MICHELIN Remix®: pentru majoritatea referintelor, 97% dintre cele mai importante performante ale anvelopelor MICHELIN noi sunt mentinute pentru aceeasi dimensiune).
■ Materialele, tehnologiile, competențele și experiența profesională asigurate de specialistul în reșapare sunt excelente: ele sunt esențiale pentru o reșapare de calitate superioară.
Anumiți producători specialiști în reșapare, cum ar fi MICHELIN, utilizează pentru anvelopele reșapate aceleași profile și caneluri brevetate pentru anvelopele noi, asigurând reconstruirea arhitecturii inițiale:
DA! REȘAPAREA îmbină trei AVANTAJE MAJORE pentru bugetul dumneavoastră de anvelope, fără a compromite siguranța: SIGURANȚA:
■ O anvelopă reșapată este cu aproximativ 40% mai ieftină decât o anvelopă nouă echivalentă (1).
■ Până la 100% mai mulți kilometri: reșaparea unei carcase de calitate, realizată de un specialist, poate dubla durata de viață a anvelopelor dumneavoastră, pentru un preț mai mic.
■ Mai multe reșapări: dacă analiza internă și externă a carcasei o permite, o anvelopă poate fi reșapată de mai multe ori (2), pentru pentru a beneficia de mai mulți kilometri parcurși!
Puteți realiza mai multe reșapări ale carcasei dumneavoastră originale.
Posibilitatea de reșapare a anvelopelor depinde de activitatea dumneavoastră și de modul de gestionare a flotei. Dacă vă bazați pe reutilizarea anvelopelor, trebuie să aveți în vedere factorii care influențează modul de uzură:
Prin procesul de reșapare al anvelopelor de camion, reduceți costurile de exploatare:
Este INTERZISĂ montarea pe aceeași punte a unor anvelope reșapate de la producători diferiți, indiferent ce marcă este carcasa.
Este AUTORIZATĂ montarea anvelopelor reșapate de la același producător, indiferent ce marcă este carcasa.
Puteți adapta anvelopele autovehicului dumneavoastră pentru a răspunde nevoilor specifice.
■ Pentru o gestionare optimă a stocului, dispuneți de diverse opțiuni pentru remontarea anvelopelor reșapate pe vehicule. După reșapare, o anvelopă poate fie montată pe o osie diferită de cea inițială(1).
■ Puteți adapta anvelopele autovehiculelor dumneavoastră în funcție de variațiile activității pe care o desfășurați. În calitate de transportatori, de antreprenori în transporturi, puteți îmbunătăți utilizarea anvelopelor dumneavoastră în momentul reșapării, datorită noilor profile adaptate la activitatea dumneavoastră. Toți producătorii care asigură servicii de reșapare pot contribui la flexibilitatea de utilizare a anvelopelor pe vehicule(2).
Pentru această operațiune, urmați recomandările producătorului și distribuitorului dumneavoastră.
DA! O anvelopă reșapată poate înlocui o anvelopă nouă, în anumite condiții:
■ Dacă toate anvelopele de pe aceeași osie sunt reșapate, acestea trebuie să prezinte aceleași caracteristici (a se vedea mai jos).
■ Pentru a fi montate pe aceeași osie (montaj ca roată simplă sau dublă) anvelope noi și anvelope reșapate, acestea trebuie să aibă aceleași caracteristici (a se vedea mai jos); printre altele, este necesar ca reșaparea carcaselor să fi fost realizată de producătorul inițial al acestora. O posibilitate valoroasă în cazul avariilor care necesită înlocuirea unei anvelope!(1)
Anvelopele montate pe același tip de osie trebuie să aibă aceleași caracteristici:
■ aceeași marcă de reșapare
■ dimensiunea
■ categoria de utilizare (anvelope rutiere, speciale sau anvelope de zăpadă cu marcaj M+S). Importantă este categoria de utilizare și nu canelurile anvelopei.
■ structura (radială sau diagonală)
■ indicele de viteză
■ indicele de sarcină
Astfel spus, o anvelopă de camion are 4 vieți:
Toate cele 4 vieți rezultă un cost de 164% și o durată de viață de 250%.
Euromaster România oferă servicii de reşapare şi recanelare a anvelopelor de camion pentru a ajuta clienţii să prelungească durata de viaţă a anvelopelor și astfel să reducă costurile totale de exploatare a vehiculului.
Pentru a obţine detalii despre oferta noastră de reşapare și/sau recanelare anvelope de camion, vă rugăm să ne contactați direct, accesând: www.euromaster.ro/cotatie sau www.euromaster.ro/contactati-ne.