Anvelopa permite eliminarea gazului şi a umezelii din interior deoarece cauciucul este un material poros. Aerul comprimat conţine oxigen, apă şi azot, în proporţii diferite. O anvelopă umflată cu aer comprimat va pierde lunar aproximativ 1 bar. Dar anvelopele pot pierde presiune din mai multe motive, afectând astfel siguranța și performanța autovehiculului.
Anvelopele pot pierde presiune din mai multe motive, afectând siguranța și performanța vehiculului.
Cauciucul este un material poros, permițând pierderea lentă a gazului și umezelii din interiorul anvelopei. Chiar și în condiții normale, anvelopele pot pierde aproximativ 1 bar pe lună. Moleculele de azot sunt puţin mai mari decât cele de oxigen, astfel încât azotul din anvelope se pierde de 3-4 ori mai încet decât aerul comprimat. Prin urmare, umflarea cu azot poate încetini pierderea presiunii, scăzând cu aproape 1 bar la fiecare 5 luni. Astfel, prin umflarea cu azot, presiunea din anvelope se va menţine la o valoare corectă mai mult timp.
Atunci când temperatura cauciucului din anvelopă creşte, vaporii de apă din aerul aflat în anvelopă reacţionează şi determină dilatarea cauciucului. Modificarea temperaturii afectează foarte puţin sau chiar deloc moleculele de azot deoarece acestea nu conţin vapori de apă. În acest fel, la deplasare, presiunea din anvelopă se menţine constantă, iar cantitatea de cauciuc aflată în contact cu solul rămâne cea corectă.
Azotul este o alternativă mai eficientă pentru umflarea anvelopelor. Moleculele de azot sunt mai mari decât cele de oxigen, ceea ce duce la o pierdere mai lentă a presiunii. În plus, azotul nu conține vapori de apă, reducând riscul de ruginire a jantelor și menținând o presiune mai constantă.
Aerul comprimat din anvelope conţine vapori de apă. În timp, aceştia pot provoca ruginirea jantei la interior. Azotul, neconţinând vapori de apă, împiedică apariţia ruginei. În cazul autoturismelor, efectele umezelii nu apar decât după câţiva ani, în schimb, la vehiculele comerciale, aceste efecte devin evidente mult mai rapid.
Pentru a beneficia la maximum de performanţele anvelopelor, conţinutul de azot din anvelope trebuie să fie mai mare de 95%.
Echipamentele folosite de Euromaster permit eliminarea aerului din anvelope (dezumflare) şi umflarea acestora cu azot. Acest lucru durează câteva minute.
Valvele sau mici perforații în anvelopă pot provoca pierderi de presiune. Verificarea regulată a anvelopelor și a valvelor poate ajuta la identificarea și remedierea acestor probleme.
Euromaster oferă servicii de umflare a anvelopelor cu azot, menținând presiunea mai mult timp și îmbunătățind eficiența operațională a anvelopelor. Folosind azot pur, acestea pot rămâne la presiunea corectă pentru perioade mai lungi, ceea ce contribuie la siguranța și performanța vehiculului.
Echipamentul pe care îl folosim colectează azotul din aer, îl curăţă şi apoi îl foloseşte pentru a umfla anvelopele. După ce aţi umflat anvelopele cu azot, se recomandă să completaţi tot cu azot, pentru a menţine presiunea corectă, deşi ştim că acest lucru nu este întotdeauna posibil. Dacă trebuie să completaţi cu aer comprimat, conţinutul de azot din anvelope va scădea. Eficienţa operaţională a anvelopelor va avea de suferit, întrucât, pentru a beneficia la maximum de performanţele acestora, nivelul de azot trebuie să fie mai mare de 95%. Pe de altă parte însă, veţi putea asigura valoarea corectă de presiune până când veţi reuşi să umflaţi din nou cu azot.
Menținerea presiunii corecte a anvelopelor este esențială pentru siguranța rutieră și pentru prelungirea duratei de viață a anvelopelor. Umflarea cu azot poate fi o soluție eficientă pentru a preveni pierderile de presiune și pentru a îmbunătăți performanța anvelopelor.
Vezi și articolul: Adaptarea anvelopelor la sezon. Specificul anvelopelor de vara.
Răsfoiți catalogul de anvelope de vară aici: Catalog Anvelope Vara.
Vezi și articolul: Adaptarea anvelopelor la sezon. Specificul anvelopelor de vara.
Răsfoiți catalogul de anvelope de vară aici: Catalog Anvelope Vara.